Al haar vormen en vooral de verbindingen tussen de spiergroepen en gewrichten zijn organisch en anatomisch. Zo leer je gaandeweg de anatomie. De verhoudingen zijn gebaseerd op de schaal van Hale die ik eerder besproken heb.
In de tekenlessen tekenen we eerst de verhoudingen in staande figuren. De dynamiek in de opbouw van de vormen staat centraal. Gaandeweg gaan we meer doen met de houdingen en leg ik uit hoe je werkt met licht en schaduw. Als dat goed gaat, dan vertel ik hoe je de huidskleur maakt.
Kenmerkend van de opbouw van de vormen aan De tekenacademie is dat we zo veel mogelijk werken met anatomische 3D shapes. Dit sluit goed aan bij de huidige ontwikkelingen in game art en concept art.
Hier zie je niet alleen de opbouw van een character, maar ook hoe je een gezicht tekent, de huidskleur
paint en kleding tekent met Photoshop. De opbouw van de hand begint
paint en kleding tekent met Photoshop. De opbouw van de hand begint
Tip: Maak een duidelijk onderscheid tussen kleur en toon. De kleuren die je kiest, kun je met de licht en schaduw tot leven brengen. Dat zie je ook duidelijk in deze clip.