zondag 21 september 2014

Tekenlessen Rotterdam en regio Amsterdam/Utrecht

tekenles Rotterdam, tekenlessen Rotterdam
Ariane geeft tekenles. De tekenacademie, Leslokaal aan de Jagerstraat 42, Rotterdam.
Geschreven door striptekenaar Stefan Haas, redacteur.

Op het ogenblik assisteer ik als stagiair bij de lessen aan De tekenacademie in Rotterdam ter voorbereiding op de striptekenlessen die ik in november geef. Ariane leert ons van alles over ruimtelijke vorming, dynamiek, schaduw en licht. Ook leren we basistechnieken om het menselijk lichaam te tekenen zoals de verhoudingen in het hoofd. Erg leerzaam! Het is goed om al van het begin de flow te leren voelen tijdens het tekenen. Ik merk dat de leerlingen het erg leuk vinden en hun best daar voor doen.

Naast de support die ik tijdens de lessen geef aan Ariane bijvoorbeeld door het spelen van de thee juf in de korte pauze, probeer ik daar natuurlijk ook een graantje van mee te pikken. Ook ik geef mijn eigen kennis weer door aan de leerlingen op het gebied van animatie en striptekenen. Niet alleen bij de leerlingen maar ook bij Ariane zie ik dat ze er plezier in heeft als er zo’n goede sfeer is. 

Het oude schoollokaal waar de les gegeven wordt geeft je weer het gevoel terug toen je nog in de schoolbanken zat. Hopelijk heb je geen negatieve ervaringen opgedaan tijdens je schoolperiode. En als dat zo was zal dat wel zeker bij De tekenacademie veranderen. Gelukkig staan er ook geen oude schoolbanken meer en de relaxte manier waardoor er les gegeven wordt, wordt ook als prettig ervaren. We zijn erg blij met alle aanmeldingen voor De tekenacademie in Rotterdam en natuurlijk ook in Abcoude, regio Amsterdam/Utrecht.

www.detekenacademie.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef zelf een tip of reageer: