zaterdag 9 februari 2013

Tekenles en schilderles

Icoon geschilderd door Mariska,
leerling aan De tekenacademie
Naast de tekenlessen geef ik ook schilderles. Iedereen die de tekenopleiding bij mij heeft gedaan, kan schilder lessen bij mij volgen. Op de schilderles heb ik inmiddels leerlingen die al meer dan 20 jaar bij mij les nemen. Mariska is nu ongeveer 12 jaar op les. Ze kwam bij mij met twijfels of ze het wel zou kunnen leren. Op school kreeg namelijk ze vroeger vaak een onvoldoende voor tekenen. Door te oefenen en door te zetten heeft ze al veel bereikt. Vandaar dat ik haar laatste werkstuk hier wil laten zien.

Het schilderij is ongeveer 25 x 32 cm groot en is geschilderd in olieverf op paneel. Het is een vrij geïnterpreteerde kopie naar een bestaande icoon  Doordat ze gewerkt heeft op een ondergrond van rode oker, heeft het hele schilderij, waaronder ook de goud gekleurde gedeeltes een warme gloed.

In september 2013 begin ik in september ik naast mijn reguliere schilderlessen ook een cursus digitaal schilderen.

Meer daarover op:
www.detekenacademie.nl

1 opmerking:

Geef zelf een tip of reageer: