vrijdag 28 juni 2019


De tekenacademie bestaat nu ongeveer 9 jaar. Het leek me leuk om eens een kort overzichtje te geven van mijn leven bezigheden in de jaren voor en na het opstarten van De tekenacademie:

Ik ben Ariane Berends Brouwer, 57 jaar en geboren in 1962 in Amsterdam in een artiestengezin. Mijn lagere school was de ASVO montessorischool. In 1989 ben ik verhuisd naar Abcoude. Daar heb ik gewoond met mijn gezin met 2 kinderen. In 2018 ben ik verhuisd naar Tienhoven.

Werkzaamheden en opleidingen:

1974-1980
Schoolopleiding:
Barlaeus Gymnasium Amsterdam
Diploma behaald

1980-1985
Kunstopleiding: Rijksakademie van Beeldende Kunsten in Amsterdam
Dagopleiding 5 dagen per week 6 uur overdag 2 uur ‘s avonds klassieke vorming tekenen en schilderen. Deze klassieke kunstopleiding als zodanig bestaat niet meer.


1985-2011
Zelfstandig ondernemer als “Ariane Fine Art”
Portrettiste en landschappschilder traditionele technieken
Docente klassieke olieverftechniek


2011-2019
Digital artist
Over mijn werk
Art Station


Uitbreiding onderneming met De tekenacademie vanaf 2011
Management en hoofddocent van De tekenacademie
Locaties: Regio Amsterdam/Rotterdam/Utrecht

Werkzaamheden als docent
- tekenles voor voornamelijk jongeren van 15 tot 30 jaar. Maar alle leeftijden zijn welkom.
- tekenles gericht op game art/klassiek traditioneel en digitaal voor game art, animatie en illustratie
- anatomie lessen voor kunstenaars
- portfolio advies en ontwikkeling naar een toelating op HBO Kunstacademies/game art/illustratie/fine art of animatie
- tekenles aan professionals die werkzaam zijn als decorontwerpers voornamelijk voor festivals, edelsmeden en filmmakers bij het schetsen van ontwerpen.
- themalessen "game developement" met programma’s al Maya, Z-Brush, Substance painter en Unreal Engine.
https://detekenacademie.nl/game-art-opleiding.htm

Overige werkzaamheden

- beheer het netwerk en de website van De tekenacademie
- planning, financieel beleid, publicaties, video lessen, marketing en de locaties.
- docenten die deelnemen aan mijn netwerk help ik een eigen onderneming op te zetten.

Werkzaamheden in ontwikkeling
Tijdschrift van De tekenacademie/Drawing Unlimited.

Kennisplatform voor tekenen
Game art studiegroep van De tekenacademie

Docenten netwerk

Linkedin



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef zelf een tip of reageer: