maandag 3 juli 2017

Game art design boom


game art design,een prop maken,Z-Brush,Maya,Unreal Engine, zelf game maken,game art, tekenles voor game artGame art design voor een boom 

Een prop maken zoals een boom is redelijk makkelijk te doen in Z-Brush. Ik maakte de opzet voor een kastanjeboom voor de game van Joachim Brugman, docent tekenen voor het netwerk van De tekenacademie. 

Je ziet respectievelijk: De eerste versie met ZSpere, dan de polygon versie er van. Daarna de vereenvoudigde polygon versie voor game gebruik. Daar moet ik de takken nog verder losmaken. Dat zie je aan die kleuren.

Tot slot zie je de boom die ik ga gebruiken voor de texture opbouw in Zbrush. Dan maak je een texture huid op de boom. met Substance painter ga ik daarna renderen. De bladeren worden ontworpen in Photshop en met Maya geschikt gemaakt om ze op de boom te painten.

Een game art design vergt een goed ontwikkeld vormgevoel. Kunnen tekenen is de basis voor elk goed en origineel design. Aan dit design is jaren tekenervaring vooraf gegaan. Daarom is het belangrijk om zo vroeg mogelijk met tekenlessen te beginnen, of je huidige tekenvaardigheden efficiënter te maken. Dit kan je leren op tekenles aan De tekenacademie.

Programma's voor het maken van een game: Z-Brush, Photoshop, Unreal Engine, Substance painter en Maya.

www.detekenacademie.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef zelf een tip of reageer: